Одним із засобів електронної аутентифікації українських громадян є система BankID.
Це працює наступним чином:
якщо фізична особа має намір скористатись банківськими послугами, то на порталі формується автоматичний запит. Він базується на ідентифікації згідно з паспортними даними, ІПН, адресою проживання, електронною скринькою та іншими відомостями.
Як формується запит
Кожного разу, коли клієнт має намір скористатись банківськими послугами, автоматично формується запит з метою отримання персональних даних такого клієнта. З точки зори безпеки даних, bankid менш безпечний у порівнянні з електронним цифровим підписом. Тому його застосовують не для всіх банківських послуг.
Запит на підтвердження особистості вимагає і законодавство від тих сервісів, що працюють з клієнтськими даними в онлайн режимі.
Ця система працює у всіх тих випадках, коли потрібно пройти верификацію, отримати довідку або будь-яку з банківських послуг, що потребують захисту. Кожен запит супроводжується переданням відомостей від банку, де обслуговується клієнт.
Основною метою створення BankID в Україні є забезпечення надійної та зручної ідентифікації користувача для надання адміністративних та банківських послуг через Інтернет на спеціальних порталах.
В Україні паралельно працюють дві системи BankID: одна побудована на основі Ощадбанку, друга – ПриватБанку.
Сутність ідентифікації
Ідентифікація через BankID фактично багато в чому подібна до перевірки документів у банках за особистої присутності. Доступ до клієнтських даних при використанні BankID захищається так само надійно, як доступ до коштів через інтернет-банк.
Щоб використовувати цю технологію, клієнт повинен мати особистий рахунок у банку та зареєструватися у системі Bank ID, де він отримає Banking ID.
Це ідентифікаційний номер банківського клієнта, який використовується для доступу до онлайн-банкінгу та інших банківських послуг. Для забезпечення безпеки використовується двофакторна автентифікація, що означає, що при вході в особистий кабінет клієнт має підтвердити свою особу, ввівши додатковий код, який надходить на його мобільний телефон або електронну пошту.
Технологія BankID дозволяє клієнтам зручно та безпечно використовувати банківські послуги з будь-якої точки з доступом до Інтернету.
Висновок:
BankID надає зручний, ефективний та безпечний спосіб аутентифікації для доступу до різних онлайн-сервісів та здійснення фінансових операцій, спрощуючи процеси реєстрації та авторизації.